Ja minutkin kutsuttiin... Kiitos Loreal Blondi kunnianosoituksesta - jollaiseksi nimityksen miellän - mikä lienee ominaista omituisille... :-D

Tehtävänanto:
paljastan viisi omituista tapaani.
Tämän jälkeen valitsen seuraavat viisi ihmistä, jotka haastan tekemään saman perästä.
Heidän tulee myös kirjoittaa nämä säännöt merkintäänsä.
Linkitän haastamani ihmiset tämän merkinnän loppuun ja kä
yn ilmoittamassa heidän kommenttilaatikkoihinsa haasteesta ja tästä merkinnästä.

Viisi omituista otusta... *hmm*  ja omituisia tapojani. Eihän minulla OLE omituisia tapoja! Kaikki tapani ovat ihan normaaleja ja kunnollisia... öhrm.

Asian laita on niin, että olen oikeastaan jo ilmoittanut viisi omituista tapaani blokimaailmassa... Englanniksi tosin.

1) Viikkaan lakanat aina tietyn kaavan mukaan. Pitkittäin kahtia ja vielä kerran kahtia, ja sitten pitää heilauttaa se lieve taitteen yli, että saa poikkileikkauksena M- tai W-kirjaimen, kummasta nyt enemmän pitää ;-) Sitten lakana pitää vetää kunnolla sileäksi, koota kolmeen osaan ja pyörittää tiukalle rullalle. Kun sitten petaa vuoteen näillä lakanoilla, saa symmetriset laskokset ja mankeli-sileän lakanan mankeloimatta tai silittämättä. Opin tämän äidiltäni ja mieheni vihaa tätä tapaani - koska hän joutuu aina roikkumaan lakanan toisessa päässä.

2) Pidän mausteisesta ruoasta (chili, nam!), mutten sipuleista - valkosipuli, purjosipuli (uudelleen kastettuna yrjösipuliksi), punasipuli, keltasipuli, hopeasipuli, ruohosipuli, hillosipuli - jos nimessä on "sipuli" ja se on ruokaa, en halua syödä sitä. Kuitenkin kotipitsassa ja pärämätseissä PITÄÄ olla silputtu sipuli...

3) Minulla soi päässäni oma, yksityinen radiokanava. Minulla on hyvä kuulomuisti ja musiikkikorva, joten muistan kaiken musiikin mitä olen ikinä kuullut ja radiokanava voi soittaa mitä vain. (Juuri nyt päässäni kaikuu Wagnerin Walkyyriat (edelleenkin!) koska katsoin Walküren lauantaina telkkarista.)
Kun Barack Obama voitti USAn presidenttivaalit, radiokanavani soitti kerta toisensa jälkeen Celine Dionin "New Day Has Come".
Koska muistan ja musiikki soi päässäni, kuulen kun joku laulaa väärin ja waylaaminen laittaa tunnot ihan sekaisin... Ikävä kyllä en useinkaan muista laulujen sanoja, muuten voisin toimia kävelevänä musikaalisena sanakirjana :-D
Musiikkikorva ja -muisti luo toisen omituisen tavan - olen hyvin matala altto (kontra-altto) ja olen laulanut kuoroissa. Suurin osa melodiastemmoista on sävelletty sopraanoille, mistä seuraa, että minun pitää aina laulaa taustaa. Mistä sitten seuraa, että OSAAN taustastämman yleisimmille joululauluille esimerkiksi, joten kun kuulen joululaulun, laulan taustan JA melodian mielessäni, ja lisäksi kuulen säestyksen kaikilla instrumenteilla... tosi kaoottista...
Erityisesti "Oi, jouluyö" on vaikeaa kuunnella, koska kuulen väliosatkin, enkä aloita laulamista ennenkuin säestys on päässyt "oikeaan paikkaan" päässäni.

4. Rakastan listoja. Kirjoitan listan kaikesta. Minulla on ostoslistoja, toivomuslistoja, siivouslista, kirjalistoja, luetteloita, tehtävälistoja... jos jonkin voi kirjoittaa listaksi, olen todennäköisesti tehnyt sen.

5. Ja rakastan kerätä informaatiota. Minulla on paperikaupalla "informaatiota" eri asioista.


Sitten ajattelin tehdä Salkat...
"Ketään en jatkohaasta, sillä kaikki lienevät tämän jo tehneen. Jos joku, joka tätä lukee, eikä vielä ole tehnyt, niin anti palaa vain! :)"